úterý 8. dubna 2014

SNĚHOVÉ PUSINKY S KÁVOU



Tento lehoučký dezert poslouží jako sladká tečka za dobrým obědem a nebo si ho můžete upéct třeba na rodinnou oslavu. Výhoda je, že pusinky si můžete předpéct několik dní předem a pak v rychlosti ušleháte šlehačku a nasypete instantní kávu. Je dobré, když se káva úplně nerozpustí a v puse lehce "křupe". Sladké pusinky, neoslazená šlehačka a chuť kávy se krásně doplňují. Dezert ale hned podávejte.

CO POTŘEBUJEŠ na pusinky:

4 bílky
70 g krupicového cukru
240 g moučkového cukru

  1. Bílky jsem ušlehala elektrickým šlehačem a postupně jsem přidávala po lžičkách krupicový cukr.
  2. Nakonec jsem postupně přisypávala cukr moučka a vmíchávala jsem ho do tuhého sněhu.
  3. Když byla hmota tuhá (tvořily špičky a i při otočení nádoby dnem vzhůru sníh nevypadl), přendala jsem ji do cukrářského sáčku. Na plech vyloženým pečícím papírem jsem nastříkala hladkou trubičkou malé pusinky.
  4. Pusinky jsem pekla 15 minut na 120°C a potom jsem snížila teplotu asi na polovinu a pomalu jsem je sušila, aby pusinky nezhnědly.

CO POTŘEBUJEŠ na kávovou šlehačku:

250 ml smetany na šlehání
1 lžíce kvalitní instantní kávy (granulky nebo jak to mám popsat:)

Do ušlehané šlehačky jsem přidala lžíci instantní kávy a lehce jsem kávu do šlehačky zamíchala.
Pusinky jsem trochu rozdrtila a nasypala do mističek, přidala jsem kávovou šlehačku a navrch jsem posadila dvě pusinky.

14 komentářů:

  1. Nádherné! Sice nejsem moc šlehačková, ale ta kombinace s kávou je přesně dle mého gusta:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tak podobný recept mám už pár let. Vždy na Vánoce, když je sněhové pečivo, se ho chystám udělat. Jen v tom mém receptu se pusinky nadrtí a vrsví se střídavě s kávovou šlehačkou. Inspirovalas mne, tak se snad už odvážím.

    OdpovědětVymazat
  3. Doplním, že není špatné přidat do pusinek špetku kávy. Dodá to konečné chuti mírnou, trochu exotickou hořkost ;)

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá to skvěle, díky za tip... , zkoušela jsem pusinky s bílým jogurtem a malinovou omáčkou.... taky dobrá kombinace..sladko-kyselá...Laďka

    OdpovědětVymazat
  5. Dobry den! Mohla bych se prosim zeptat, jak dlouho se maji pusinky v troube susit? Dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, sušila jsem je asi hodinku, ale každá trouba peče jinak, tak to musíte vyzkoušet ;)

      Vymazat
    2. Po vypnutí trouby je nechám v pootevřené troubě ještě dosušit.

      Vymazat
    3. Velmi dekuji za radu! Pusinky jsem zkousela poprve a Vas recept se mi povedl. Byla jsem sama prekvapena, jak byly dobre. Prvni pulku jsem delala s kavovou slehackou a druhou pulku jsem pouzila na Eton Mess. Tesim se na Vase dalsi recepty. Krasne Velikonoce :-).

      Vymazat
    4. No paráda... mám radost, děkuju T.

      Vymazat
  6. Jen co jsem chvíli na vašem webu, tak jste mi udělala neodolatelnou chuť na kávu z moka konvičky a na jeden z těch dortíků nebo jim klidně říkejme pusinek. To abych zase sáhla do šrajtofle, skočila do obchodu a koupila si nějaký dobrý palmsek. Moc vám děkuju!!

    OdpovědětVymazat