čtvrtek 6. března 2014

SALÁT Z KARAMELIZOVANÝCH HRUŠEK A ČOČKY



Tak kdo chce už začít jarní detoxikací, tak už může. :) Dostala jsem krásnou kuchařku OPRAVDU ZDRAVĚ - jezte s ohledem na své tělo - zásaditě.
Vegetariánskou kuchařku vydalo nakladatelství Slovart. Nabízí vám recepty, nad nimiž se sbíhají sliny a vaří se jednoduše. Naučte se s touto osvěžující kuchařkou jíst zásaditým způsobem.
Hned mě zaujal recept na tento čočkový salát, který krásně vypadá na talíři a chutná báječně. Našla jsem tam spoustu receptů, které ještě ráda vyzkouším.



CO POTŘEBUJEŠ na 2 porce:

4 lžíce olivového oleje
1 lžíce agávového sirupu (dala jsem 2 lžíce :), jinak seženete v bio prodejnách běžně
1 lžíce octa aceto balsamico (já ho neměla, dala jsem bílý vinný ocet)
1 zralá hruška nakrájená na čtvrtiny bez jadřince
30 g čočky puy ( koupila jsem v DM drogerii - Beluga od Alnatury)
1 větvička třešňových rajčat
20 g vlašských ořechů, namočených na 30 minut, scezených a nalámaných na kousky
1 červená chilli paprička nakrájená na tenká šikmá kolečka
šťáva z 1/2 citronu
60 g rukoly

  1. Do mělkého rendlíku jsem nalila 2 lžíce olivového oleje, agávový sirup a ocet. Vložila jsem hrušku a pomalu jsem ji ve směsi dusila. Podle potřeby jsem přidávala po lžících vodu.
  2. Mezitím jsem nasypala čočku do rendlíku, zalila velkým množstvím studené vody, přivedla k varu a zvolna vařila 20 minut. Lepší na tento salát vařit čočku al dente čili pevná při rozkousnutí.
  3. Rajčata se mají i s větvičkou péct v troubě asi 15 minut na 160°C, ale já jsem chtěla proces urychlit, tak jsem rajčata dala na pánev s kapkou olivového oleje. Výsledek je stejný, jen pánev raději přiklopte.
  4. Ořechy a chilli papričku jsem nasypala do misky, přidala jsem uvařenou a vychladlou čočku, zbývající olivový olej a citronovou šťávu. Vše jsem zlehka promíchala. Na každý talíř jsem posypala rukolu a na ni jsem pokladla čočkový salát s hruškou a rajčaty.

11 komentářů:

  1. Tuhle kucharku jsem zrovna vcera okukovalav knihkupectvi. A salat je nadhernej, hlavne ty fotky! Cockovy salat s podobnym receptem delam podle Hanky Michopulu-recepty z farmarskych trhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, kuchařka je moc hezká a recepty jsou báječný.

      Vymazat
  2. Takže dle hrušky a agávového sirupu (popravdě neznám) jde o v podstatě sladký čočkový salát s rajčaty? To zní trochu divně. Ale proč ne. Vyzkoušíme a uvidíme ;-) .

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě vyzkouší, on i čočkový salát dvou barev i s cirznou nemá chybu, ale vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  4. tyjo, hrušky zrovna moc nemusim, ale v tomhle salátu to zní jako báječná kombinace:)

    OdpovědětVymazat