pondělí 11. března 2013

ČOKOLÁDOVÉ BONBONY ALÁ - REESE´S

Znáte americkou čokoládovou pochoutku REESE´S?
U nás se dá horko těžko sehnat, já jí jednou koupila v Robertson.
 Miluju jí a chtěla jsem něco podobného doma udělat. Recept vznikl trochu náhodně a hodně jsem musela improvizovat, příště se pokusím udělat čokoládu přímo do papírových košíčků.
Kdo má rád burákové máslo v kombinaci čokoládou, tak směle do toho!

CO POTŘEBUJEŠ:

250g dobré mléčné čokolády
2 lžíce mascarpone pokojové teploty
1 hrnek burákového másla, můžete dát špetku soli
1/2 hrnku moučkového cukru
125g hořké čokolády


  1. Nalámala jsem si čokoládu a rozpustila jsem ji ve vodní lázni, pak jsem do čokolády přidala mascarpone které jsem důkladně rozmíchala. Tady se nelekejte. Je možné, že se čokoláda trochu srazí, ale po dlouhém mícháni se hmota zkompaktní a stane se z toho konzistencí karamel.
  2. Mezitím jsem si rozmíchala burákové máslo s cukrem. Já jsem měla burákové máslo v lednici, tak jsem ho rozehřála také ve vodní lázni, nebo můžete opatrně v mikrovlnce, aby se lépe natíralo.
  3. Rozehřátou čokoládu jsem nalila do hranaté formy vyloženou pečícím papírem.
  4. Pak jsem opatrně natřela vrstvou burákového másla, kterou jsem opět přelila hořkou rozehřátou čokoládou. Tady jsem moc neodhadla množství, je lepší nalít tenčí vrstvu, aby se čokoláda lépe krájela a nelámala se.
  5. Nakonec jsem formu dala zatuhnou do lednice. Po zatuhnutí jsem hmotu vyndala na rovný povrch a rozkrájela teplým nožem na malé bonbonky.

17 komentářů:

  1. Teda to je paráda, já zrovna vymýšlím takové malé dárečky, chtěla jsem dělat čokoládové lanýže, ale myslím, že udělám asi oboje :)
    To vespodu je tedy hořká čokoláda s mascarpone a vrchní vrstva je rozpuštěná mléčná čokoláda? A na jak velkou formu to asi je? Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve spodu je mléčná s mascarpone a vrchní vrstva je jen tmavá čokoláda. Formu jsem měla asi 24 cm dlouhou. Jinak bonbonky moc nejdou zabalit, trochu se mažou.
      Držim palce. :)

      Vymazat
    2. Aha, no já jsem je chtěla dát do celofánového sáčku, ne každý zvlášť. A ani když se dají už nařezaní bonbóny do lednice, tak to neztuhne dostatečně? Kdyžtak si je holt udělám jen pro sebe :D

      Vymazat
  2. vypadá to skvěle, ale mě by asi vypadaly zuby:D:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslim že ne, nesmíš sníst celej pekáč. Stačí jeden kousek ;-) děkuju T.

      Vymazat
  3. můžu se zeptat čím fotíš? moc hezké :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To ale vypadá dobře, to budu muset vyrobit někomu jako dárek :)

    http://anesagill.blogspot.com


    OdpovědětVymazat
  5. neznám to, ale věřím, že to dobře chutná. :) A máš moc hezké cupcakes v soutěži :))

    OdpovědětVymazat
  6. Celkově bonbony moc nemusím,ale tyhle bych hned ochutnala, úplně se mi sbíhají sliny:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mají ji v Praze (a v Brně) v Candy storu, moje momentální láska! Jak moc je tohle podobné originálu? :)

    OdpovědětVymazat
  8. WOW! Tak tohle musím 100% vyzkoušet, už podle ingrediencí to vypadá úžasně:) Ráda bych pozvala všechny milovníky jídla na náš nový blog www.taste-it-now.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. Ta fotka v hmoždíři je nádherná, hned bych si jednu pralinku lupla do pusy.)

    OdpovědětVymazat