neděle 8. května 2011

REBARBOROVÝ KOLÁČ












Rebarbora neboli reveň - tato lahodná zelenina má ale přinášet i ještě něco navíc. Podle kulinářské magie se křehké červené i zelené stonky považují za ingredience lásky. Jejich řízná chuť prý slibuje i stejně řízné vztahy. Tak nevím, ale rozhodně tento koláč stojí za hřích.

CO POTŘEBUJEŠ:

800g rebarbory
2 hrnky polohrubé mouky
3/4 hrnku cukru (já použila třtinový cukr)
1/2 hrnku oleje
1 prášek do pečiva
2 vejce
mléko podle potřeby

Na drobenku:
máslo
cukr
polohrubá mouka

 
  1. Ze surovin jsem zpracovala lité těsto a zadělala ho mlékem. Těsto jsem nalila do vymazaného a moukou vysypaného plechu.
  2. Potom jsem oloupala rebarboru a nakrájela na malé kousky. Rebarborou jsem posypala koláč a trochu zasypala cukrem. Rebarbora je hodně kyselá, tak cukr je celkem potřeba.
  3.  Nakonec jsem přidala drobenku. Koláč jsem pekla asi 40 minut.

7 komentářů:

  1. slintaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    OdpovědětVymazat
  2. rebarbora:)) v supermarketoch bez problémov.. v kaufblablabla ju majú :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je geniální! Poprvé jsem pekla s rebarborou a už asi nebudu péct jinak :-) Jen jsem strašně nenechavá, tak jsem si původní recept malililinko upravila - do drobenky jsem dala domácí vanilkový cukr a do těsta půl na půl bílou a celozrnnou mouku... Ale nepochybuju, že i bez toho by byl skvělý, zmizel totiž závratnou rychlostí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Barbora Zel: No to už si moc nepamatuju, ale předpokládam 180°C :)

    OdpovědětVymazat