sobota 18. prosince 2010

CUKROVÍ



Chápu, že tímle cukrovím nikoho neohromím, ale tohle je vzorek mé letošní tvorby. Čokoládovou pěnou můžete třeba někoho obdarovat, ale pozor je třeba rychlá konzumace, což nebude takový problém:)

IŠELSKÉ DORTÍČKY- příprava 60 min., pečení 10 min.

20 dkg hladké mouky
15 dkg moučkového cukru
15 dkg mletých ořechů
20 dkg másla
1 žloutek
půl kávové lžičky mleté skořice
2 polévkové lžíce kakaa
trochu citronové kůry
špetka muškátového oříšku

Na vále vypracujeme hladké vláčné těsto, které necháme do druhého dne v chladu uležet. Vál poprášíme moukou, z těsta vyválíme plát silný asi 2 mm. Vykrájíme kolečka nebo srdíčka. Troubu máme předehřátou na 180 °C  a pečeme zhruba  10-12 min.

KRÉM
 20dkg másla
16 dkg cukru
1 žloutek
1 vanilkový cukr
2 lžíce rumu

Všechny suroviny dáme do mísy a vařečkou je vymícháme na hladký krém. Dáme ho do lednice na chvíli odležet. Srdíčka pomažeme krémem a poléváme čokoládovou polevou. Ozdobíme půlkou mandle.


KARAMELOVÉ OVÁLKY - příprava 2 hodiny, pečení 7 min.

210g hladké mouky
140g mletých vlašských ořechů
70g moučkové cukru
140g másla
1 lžíce kakaa
2 žloutky

KRÉM
1 salko
250g másla
50g mletých ořechů
čokoládová poleva na ozdobu

Konzervu salka jsem ponořila do hrnce s vodou a 2 hodiny neotevřenou vařila. Pak jsem ji nechala vychladnout. Z mouky, ořechů, másla, kakaa a žloutků jsem zpracovala těsto a dala ho na půl hodiny odpočinout do ledničky. Pak jsem těsto vyválela na tenký plát a vykrájela oválky.
Zkaramelizované salko jsem prošlehala s máslem. Krémem jsem naplnila cukrářský sáček a ozdobila jím oválky. Pak jsem je umístila do lednice, jak zatuhly smočila jsem je do čokoládové polevy.


LINECKÉ - příprava 40 min., pečení 8 min.

210g hladké mouky
70g moučkového cukru
140g másla
2 žloutky
nastrouhaná kůra z jednoho bio citrónu
červená marmeláda

Prosila jsem mouku na vál, přidala jsem cukr, máslo, žloutky a citronovou kůru. A zpracovala jsem hladké těsto. Zabalila jsem ho do folie a nechala půl hodiny odpočívat v lednici. Předehřála jsem troubu na 180. Z těsta jsem vyválela asi 2mm silný plát a vypichovala jsem tvary. Pekla jsem je do zlatova (asi 8 min.).


ČOKOLÁDOVÁ PĚNA

2 komentáře:

  1. MI-LU-JU salkový krém. Děláme ho doma, babička z vařenýho kondenzovanýho mlíka dělávala i domácí vaječnej koňak. Mňam!.)

    OdpovědětVymazat
  2. Čokoládová pěna! Ach já mám zas chutě!

    OdpovědětVymazat