sobota 2. října 2010

ČOKO DORT

 

Čoko dort jsem upekla pro mojí maminku k narozeninám, je pravda že pečení není mojí silnou stránkou, ale za pokus to stálo. Až budete péct tento koláč, tak opravdu dbejte na teplotu čokolády a vajec. Čokoláda určitě vychladlá!!! Pokud chcete docílit co nejlepšího čoko efektu, nešetřete a použijte co nejkvalitnější hořkou čokoládu. Nejlépe se hodí 70% kakaa.

CO POTŘEBUJEŠ
350g kvalitní hořké čokolády
160g másla
5 vajíček
60g moučkového cukru
10g mouky hl.
špetka skořice

  1. Předehřála jsem troubu na 180°C
  2. Čokoládu jsem rozlámala na malé kousky a dala do keramické mísy. Přidala jsem na kousky nakrájené máslo. Vše jsem nechala rozpustit ve vodní lázni.
  3. Mezitím jsem oddělila bílky od žloutků. Do velké mísy jsem vlila bílky, přidala špetku soli a vyšlehala tuhý sníh.
  4. Do rozpuštěné čokolády jsem sypala po malých dávkách cukr, mouku, a skořici. Do vychladlé čoko směsi jsem opatrně přidávala jeden žloutek po druhém. Poté jsem jemně vmíchala tuhý sníh z bílků.
  5. Do teflonové formy o průměru 24 cm jsem vlila připravené těsto. Pekla jsem to 20 min. Koláč byl po vyjmutí z trouby vláčný a střed mírně nedopečený. Pokud dáte přednost koláči více propečenému, prodlužte mu pobyt v troubě o dalších 5 minut. Koláč jsem nechala vychladnout a poté jsem ho opatrně prořízla a promazala francouzskou višňovou marmeládou, a ozdobila  kytičkami z marcipánu. Doporučuju podávat s čepicí šlehačky.



3 komentáře: